ORGELKONSERTER I ST. OLAV DOMKIRKE

Otto Christian Odland

domorganist

Otto.C.Odland@katolsk.no

Cand.musicae (diplom orgel) fra Norges musikkhøgskole 2002. Erfaring fra arbeid som organist i Bærum, for Sølvguttene, i St. Paul kirke i Bergen og som høgskolelektor i liturgisk spill ved Norges musikkhøgskole. Aktiv som konsertorganist.

Vegar Sandholt

domkantor

Vegar.Sandholt@katolsk.no

Cand.musicae fra Norges musikkhøgskole 1997, innen kirkemusikk, liturgikk, hymnologi og korledelse. Diplom- og solistklokkenist fra Løgumkloster kirkemusikskole 2007.

Har tidligere arbeidet som bl.a. assisterende domorganist i Oslo domkirke, som klokkenist ved Oslo rådhus og Uranienborg kirke, og kantor i Lilleborg, Volda og Bredtvet menigheter. Han er – siden 2001 – klokkenist ved klokkespillet i Bærum rådhus og konserterer som klokkenist både i inn- og utland. Som kordirigent leder han St. Olav domkor og Romerike vokalensemble.