SUPPE OG VENNSKAP

Hva er det?

Suppe og vennskap er et karitativt initiativ fra St. Olav  menighet. Vi er en gruppe katolikker som samles for å dele «vennskap i en kopp suppe». Vi går ut på gaten og tilbyr varm mat som vi lager på menighetens kjøkken til narkomane og trengende. Dette er en stor opplevelse og vi inviterer dere til å bli med.

Brød som multipliserer

Vi lager god suppe fra bunnen av.  I tillegg gir vi brød, te og kaffe og kanskje noe ekstra (frukt eller sjokolade). Vi pleier å gi mat til 25-30 personer hver gang.

Vi finansierer med penger fra givere som vil hjelpe.

Vil du være med å spre glede? Hvordan kan du hjelpe?

1. Kjøpe matvarer. Vi kjøper råvarene til suppen samme dag kl. 14.30.

2. Kjøkkenhjelp. Fra 15.00-18.00. Du kan komme når som helst i dette tidsrommet.

3. Vi går ut kl. 18.00. De frivillige serverer suppe, brød, te, kaffe, saft og eventuelt frukt eller søtt hvis vi har. Vi prater litt, har godt humør og hygger oss. Vi passer på å holde  orden og kaste alt avfall.

4. Rengjøring. Du kan også hjelpe til med rengjøring og opprydning i kjøkkenet

før vi  går ut og etter at vi har kommet tilbake.

5. Bønn. Vi ber for prosjektet, for de frivillige og de som tar imot suppen.

6. Donasjoner. Du kan donere mat, plastbestikk, servietter, pappkrus og beholdere til suppen. Du kan også donere penger; spør hvis du vil vite om økonomien vår.

Om vinteren: har du noen luer, skjerf, votter eller hansker som vi kan dele ut?

Du kan legge alt i esken som står bak i St. Olav kirke, helst inn i en plastikkpose. Mottakerne vil bli meget takknemlige!

Når?

De neste møtene : sjekk dato

Vi møtes kl. 16.00 for å lage suppen i Mariagården (Akersvn. 16 C).

Ca. kl. 18.00 går vi ut til Oslos gater.

Ta kontakt med oss!

Kontakt Flor Santamaria på: suppeogvennskap@yahoo.com

eller på telefon +4740604628.

Facebook group  Suppe og Vennskap

For mer informasjon se vår webside suppeogvennskap.com

Tusen hjertelig takk.

Suppe og vennskap - logo.jpg