Det er obligatorisk å registrere seg på forhånd for å delta i våre messer lørdager og søndager. Vi har bare anledning til å ha åpne kirker, når vi har full kontroll på antall og vet hvem som har vært her for å kunne spore opp eventuell smitte. Hvis du prøver komme uten registrering, risikerer du ikke bare å ikke få plass i kirken, men at hele messetilbudet kan bli lagt ned.

Med smitteverntiltak om avstand er det maks plass til 120 personer i St. Olav domkirke og 70 i St. Joseph (foruten de med liturgisk tjeneste). De som kommer må være helt friske, fri for symptomer (også milde) og ikke i karantene.

Vi må holde god avstand, unngå å håndhilse og rengjør hendene med håndsprit ved ankomst og før kommunion.

Ved påmelding bekrefter du at du er kjent med Smittevernreglene.

Når du ankommer kirken må du registrere deg hos vakten ved å vise din REGISTRERINGSKODE

enten med telefonen din eller skrevet på en lapp.

Tiltak og råd for å begrense korona-smitte

For alle som ønsker å besøke kirken gjelder følgende:

• Bli hjemme om du er syk.  De som er i karantene skal ikke oppsøke kirken.

• Rens hendene med håndsprit når du går inn i kirken

• Aldri mer enn 120 personer i St. Olav domkirken. og 70 i st. Joseph kirke.

• Hold god avstand. Spre dere i kirkerommet.

• Vis respekt for sakramentet. Jesus er til stede på alteret.

Vi vil også minne om at helsemyndighetenes fremste råd for å unngå smitte er å vaske hendene ofte og grundig med såpe og lunkent vann. Hånddesinfeksjon (alkoholbasert) kan være et alternativ når man ikke har mulighet til å vaske hendene.